După „Windschnittig” vine „Form vollendet”, o nouă expoziție specială la muzeul Audi

În 1982, Audi a scris istorie cu Audi 100. Cu coeficientul său de rezistență la înaintare de 0,30, a treia generație Audi 100 a fost cel mai aerodinamic sedan de serie din lume la vremea sa, ceea ce îl face o piesă esențială a noii expoziții speciale, "Form vollendet". Audi Tradition prezintă concepte aerodinamice din 1945 până în prezent. Noua expoziție specială va fi expusă la muzeul Audi din Ingolstadt până la 2 martie 2025.

Audi a scris istorie în 1982 cu Audi 100. Cu coeficientul său de rezistență la înaintare de 0,30, a treia generație Audi 100 a fost cea mai eficientă berlină de serie din lume din punct de vedere aerodinamic la acea vreme, ceea ce o face o parte esențială a noii expoziții speciale „Form vollendet”. Noua expoziție specială se va desfășura la muzeul de mobilitate Audi din Ingolstadt până pe 2 martie 2025, iar Audi Tradition va prezenta în cadrul acesteia  o serie de concepte aerodinamice din 1945 până în prezent.

Cercetările aerodinamice care au înflorit înainte de cel de-al Doilea Război Mondial și care au constituit subiectul expoziției Audi Tradition „Windschnittig” (în germană, „aerodinamic”), care s-a desfășurat până la sfârșitul lunii iunie, au primit puțină atenție după 1945. Industria automobilelor din Europa era ocupată cu revenirea pe propriile picioare. În această perioadă, dezvoltările în materie de aerodinamică de dinainte de război erau încă în uz și doar puțin îmbunătățite. Abia  criza petrolieră din  1973 a determinat o schimbare de gândire și abia atunci inginerii auto au început să se concentreze pe reducerea consumului de combustibil. Unul dintre procedeele folosite pentru a realiza acest lucru a fost rezistența aerodinamică. În 1982, Audi a făcut senzație cu Audi 100; coeficientul său de rezistență la înaintare de 0,30 a stabilit un record mondial pentru sedanurile de serie, o valoare care va deveni punctul de referință pentru anii următori.

După „Windschnittig” vine „Form vollendet”

Noua expoziție specială Audi Tradition „Form vollendet” (în germană „formă perfecționată”) prezintă campionul mondial Cd Audi 100 alături de alte modele precum NSU Ro 80, Porsche 356, Lamborghini Countach și Ducati Paso 950. De asemenea, vizitatorii vor avea ocazia să vadă mașini concept și mașini de curse din istoria Audi, cum ar fi Audi 90 IMSA GTO din 1989, mașina de curse Audi R18 e-tron quattro Le Mans din 2012, mașina concept „Audi Skorpion” din 2013 și mașina concept Audi 80 Cd din 1984, pe care dezvoltatorii au folosit-o pentru a testa limitele a ceea ce era fezabil.

Scopul lor a fost de a obține un coeficient de rezistență mai mic de 0,2 – un obiectiv pe care l-au atins în cele din urmă. Audi A2 reprezintă o altă piatră de hotar în aerodinamică. La debutul său la IAA în 1999, designul său, orientat spre o aerodinamică optimă și proporții neobișnuite la acea vreme, a polarizat opinia publică. Modelul avea o caroserie din aluminiu.

Audi Tradition va fi prezent la peste 12 evenimente în 2024

Caroseria Audi Space Frame a obținut un coeficient de rezistență de 0,28. Inginerii Audi au continuat să strângă șurubul aerodinamic cu multe măsuri individuale și, în acest fel, au redus și mai mult coeficientul de rezistență la înaintare al modelului Audi A2 1.2 TDI. Audi A2 1.2 TDI este primul automobil cu patru uși și consum 3l/100km din lume și va face parte din expoziția specială „Form vollendet”; are un coeficient de rezistență de 0,25 și un consum mediu de combustibil de 2,99 litri la 100 de kilometri.

Curatorul Stefan Felber prezintă modelul său preferat în viitoarea expoziție: „DKW F9 are o semnificație specială pentru mine – este legătura dintre cele două expoziții, Windschnittig și Form vollendet. Mai mult, această mașină aerodinamică și aparent simplă reprezintă noul început al Auto Union în Germania de Vest și IFA în Germania de Est.”

După 25 de ani de la lansarea lui RS4, Audi lansează un model aniversar produs în serie limitată