În căutarea unui colecționar pasionat un superb Peugeot 404 fabricat în anul 1972

Peugeot 404 din 1972
Peugeot 404 din 1972

Am primit pe adresa redacției un anunț de vânzare pentru un superb Peugeot 404 fabricat în anul 1972. Acesta se află în căutarea unui nou proprietar, colecționar, după ce familia care îl deține s-a decis să se orienteze către alte proiecte automobilistice. Descrierea aparține actualului deținător, Romeo Jantea.

Un automobil mai degrabă colecționat decât utilizat

Peugeot 404 fabricat în anul 1972, cumpărat de nou în străinătate de tatăl proprietarului actual. În cei 54 de ani de la fabricație a parcurs numai 139 mii km. Actele de cumpărare și de import în România cu plată taxă vamală au fost păstrate și atestă începutul istoriei acestui automobil. Tot așa s-au păstrat și multe alte documente privind Peugeot-ul 404 – garanție, carte service, facturi pentru piese, asigurări, etc.

A trecut în proprietatea fiului în anul 2005 și a fost atestat ca vehicul istoric în anul 2006 de către Retromobil Club România.

Peugeot 404 din 1972
Peugeot 404 din 1972

Dintre cele câteva mii de vehicule istorice înscrise în Retromobil Club România acest Peugeot 404 este singurul de felul său prezent în rândurile vehiculelor din club. Acțiunile clubului sunt, de altfel, cam singurele ocazii când Peugeot-ul 404 alb iese la plimbare.

Mai iese la plimbare și pentru ITP, următorul ITP fiind necesar în anul 2025. Mașina apare și pe site-ul francez https://recensement.leclub404.com/fr/ printre doar 4 Peugeot 404 aflate în Romania.

Designul berlinei 404 a fost realizat de Pininfarina

Modelul Peugeot 404 berlină a fost lansat în anul 1960 și produs până în 1975. Caroseria a fost desenată de designerul italian Pininfarina, celebru datorită modelelor Ferrari pe care le-a desenat dar care a lucrat și pentru alte mărci printre care Alfa Romeo și Fiat.

Longevivul Peugeot 404 celebrează 60 de ani de la lansare

Caroseria Peugeot 404 berlină realizată de Pininfarina este o perfecționare a caroseriei Fiat 1800 din 1959. Un element deosebit este parbrizul panoramic având extremitățile laterale curbate spre spate pentru o foarte bună vizibilitate.

Peugeot – ul 404 berlină despre care vorbim are motorul XC7P de 1618 cmc, 75 CP, alimentat cu benzină prin carburator și răcit cu apă. Tracțiunea este pe spate, cutia de viteze este manuală, cu 4 trepte și schimbător la volan. Frâna este servo pneumatică, discuri pe față și tamburi pe spate, ambreiajul este acționat hidraulic. Suspensia cu arcuri elicoidale și amortizoare este lăudată de majoritatea proprietarilor pentru confort.

Peugeot 404 din 1972
Peugeot 404 din 1972

Utilizat ocazional

Starea foarte bună în care se află se datorează faptului că nu a fost niciodată în utilizare curentă, ci doar ocazională. Din anul 1976 stă în garaj încălzit. Vopseaua nu mai este cea originală, dar culoarea este la fel cu originalul. A fost tamponată o dată în stânga față – aripa și o dată foarte ușor în bara din spate.

Piesele de schimb folosite de-a lungul vremii au fost originale, singura excepție fiind servo-ul pneumatic pentru frână care este adaptat de la Renault. Asta deoarece cel mai bun furnizor de piese, site-ul german „franzose.de“, nu oferă decât servo hidraulic.

Există o colecție de piese de rezervă noi pentru cele care se uzează – garnituri și kit-uri de reparație pentru hidraulica de frână și de ambreiaj, plăcuțe de frână, discuri și rulment de ambreiaj și zeci de alte repere.

De asemenea, de la o mașină identică dezmembrată, parbriz, lunetă, geamuri laterale, bară față, grilă față, etc. Pentru parbriz și lunetă s-au cumpărat chedere noi. Face parte din dotare și portbagajul de plafon care este special la acest model pentru că nu se prinde în lateral ci cu șuruburi în plafon.

Piesa nouă cel mai recent instalată este pompa de benzină, un model ce poate fi acționat și manual, ceea ce este foarte folositor în condițiile în care motorul e pornit cam o dată pe lună și fără pompa cu coadă obosește demarorul până ajunge destulă benzină în carburator. Cu benzină în carburator pornește la prima cheie.

Următoarea generație din familie are alte preocupări automobilistice și ca atare Peugeotul 404 din 1972 trebuie să ajungă la alt iubitor de vehicule istorice, deci este oferit spre vânzare. Contact: romeojantea@gmail.com